Husvagnssemester.blogg.se

En blogg som handlar om våra semesterresor med husvagn i europa.

Väntar på fotbollen

Publicerad 2015-06-30 19:21:10 i

Idag har vi haft en lugn dag vid poolen och stranden. Vi har varit en sväng utanför campingen på en affär, men det är så varmt att man inte orkar göra så mycket.
Showen vi va på igår va rätt cool. Dom hade fixat som stora fontäner på stranden som va ljussatta och "dansade "till musik och även eld. Blev inga kort på de, eftersom de va så mörkt. Men de här va innan det började, Liam testade att klättra med sele.
Nu väntar vi på Sverges finalmatch i fotboll. Jimmy har hittat en kanal som sänder den, så vi ska ha teven ute i tältet 😊
Heja Sverige! 👏

Tåget

Publicerad 2015-06-29 14:29:51 i

Här är tåget som passerar vår husvagn var 20:e minut (va de visst) på eftermiddagar/kvällar.
Vi va tvungen att ta en rundtur med de igår. Campingen är ju grymt stor, så de va kul att åka runt och kolla 😊

Vår husvagn knäppt från tåget.

Idag är vädret molnigt, men det är rätt skönt och 29 grader varmt ändå. Så vi klagar inte.

Ikväll tänkte vi gå på nån restaurang och sen ner på stranden vid 22 och kolla på en fontänshow. Får se vad de kan va för nåt...

Det blev en dag på stranden...

Publicerad 2015-06-28 15:41:54 i

Idag har vi hyrt en trampbåt med rutschkana på som vi åkte ut med en bit och badade ifrån 🏊
Sen hängde vi på stranden 🌞 Melvin och Liam köpte drakar som dom flög runt med där nere och Milo byggde sandslott.

Barnen tyckte de va väldigt roligt att trampa ifrån Jimmy när han badade.....men dom kastade iallfall ut en livboj 😄

Ikväll har vi inget särskilt planerat. Milo har bara bestämt att vi ska åka ett litet tåg som går runt på campingen, så får se om det blir de. Tåget går förbi vår husvagn en gång i timmen på kvällarna. Det är lite kul när Milo vinkar, så vinkar alla på hela tåget tillbaka.

Det är sååå mysigt att sitta i tältet på kvällen och titta på alla som åker/går förbi. Igår stannade en husvagn och en tjej kom ut och frågade om vägen till hundcampingen på engelska. Jimmy svarade på engelska och sen när hon sätter sig i bilen säger hon; Men va fan ni är ju svenskar! Inte lätt att veta ju och dom allra flesta här är nog tyskar och Italienare. Fast vi har minst 3 svenska familjer runt om oss och har sett rätt många. När vi va här för 2 år sedan såg vi knappt nån.

Mysigt i tältet i mörkret.

Trolleri ikväll

Publicerad 2015-06-27 23:06:30 i

Nu har vi nyss kommit från en magisk trollerishow. Ingen förstod hur han gjorde, även om vissa hade väldigt bra förklaringar till tricken 😉

Tidigare idag har vi solat, badat, bubblat, simmat och grillat.

Vi har även hunnit med att hitta till ett lite större köpcentrum, så vi har kunnat storhandlat lite mer än man kan här på campingen 👍

Äventyrsgolf igår kväll.

Nu ska vi se ett avsnitt av bron och sen soooova, godnatt.

Bilder från Alperna m.m

Publicerad 2015-06-26 16:56:15 i

Vi bodde på en jätte fin och mysig camping i Österrike mitt i alperna. Utsikten såg ut så här från vår plats.

Det fanns en fin badsjö där och mycket att göra för barnen.

Igår vi 16- tiden nådde vi äntligen vårt mål Camping Marina din Venezia i Italien. Oj va orolig vi va innan hur vi skulle få plats med den här stora vagnen. Men allt gick hur bra som helst. Hittade en kanonplats alldeles brevid servicehuset som de bara va att köra rakt in på och backa till den lite grann. Sen tog de typ hela kvällen att få allt iordning med tältet och att packa upp och fixa. Så middag fick bli Pizza på golvet i ett halvfärdigt tält 😊👍

Jätte pizza dessutom! Den lilla som ligger brevid är normal pizza storlek.

Nu är allt klart iallafall och vi har 28 grader varmt och klarblå himmel. Ac:n i husvagnen är underbar! Förstår inte hur vi klarat oss utan tidigare.
Idag har vi badat, solat och bara tagit det lugnt. Nu är barnen i lekparken och vi sitter i förtältet. Det blev nog lite väl mycket sol så här första dagen.

österrike

Publicerad 2015-06-24 19:21:23 i

Efter 60 mil igår genom Tyskland och ca 40 mil idag har vi tagit oss till Österrike och hamnat på en camping mitt i alperna.
Sista 20 milen va dom värsta i mitt liv 😨. På nåt sätt missade vi motorvägen genom alperna och hamnade på dom smalaste kringelikrok vägarna genom höga berg och djupa dalar, så brant och trångt på vissa ställen! Många körde även som galningar, men vi klarade oss hit och nu har vi runt 40 mil kvar till campingen i Italien.
Vi har jätte dåligt wifi just nu, så jag ska se om det här går att posta och skriver mer när vi hittat nåt bättre.

1 timme kvar till Kiel

Publicerad 2015-06-23 08:16:42 i

Nu sitter vi och äter frukostbuffe på färjan. Resan har gått hur bra som helt, helt lugnt på vattnet. Det har inte ens gungat lite. Igår kväll köpte vi massa godis på taxfree och kollade på Wallander, lugn kväll.
Vädret här verkar va hyfsat, sol nu vid 8 iallafall.
Milo köpte såklart lego på taxfreen, våran legokille 💖

Färjan

Publicerad 2015-06-22 16:57:50 i

Efter 1.5 timmes kö har vi kommit in på färjan som ska ta oss till Kiel.
Vi kom till Göteborg precis lagomt till första incheckningen kl 15.
Nu blir de chill i hytten och sen ut och hitta nån middag på båten och kolla tax free m.m.
Om 2 timmar lämnar vi Sverige och lite skönt är de att slippa bilen ett tag, och att vi har lyckas komma på färjan med den här stooora vagnen. Men imorgonbitti vid 9- tiden fortsätter vi i nästa land 👍😊
Så nu säger vi hejdå till Sverige och Göteborg!👋

övernattat på rastplats

Publicerad 2015-06-22 09:26:52 i

Vi hittade tillslut en rastplats i Örebro igår. Tyvärr så låg den precis bredvid motorvägen, så det va inte lätt att somna med alla bilar/lastbilar som körde förbi hela tiden. Men nu kl 9 efter några timmars sömn är vi på väg igen.
Vi gjorde ett misstag med kylen igår, glömde koppla om från batteri till gasol. Så vi hade flytande glassar i frysen :/ Nu har vi hittat ett ställe att fylla på gasol, billigt dessutom :) Vi kollade 3 ställen igår, men de va slut överallt. Bara tanka lite nu, sen raka vägen mot färjan.

Vi rullar än

Publicerad 2015-06-21 21:56:12 i

Vi börjar nu närma oss Örebro där vi ska försöka hitta nånstans att sova inatt.
Resan hittills har gått rätt bra, förutom en olycka i Tönnebro, så vi fick köra en annan liten väg med låååånga köer.

Nu draaaaar vi

Publicerad 2015-06-21 15:10:32 i

Äntligen är vi nog färdig med allt....hoppas vi. Säkert massor vi har glömt, men nu åker vi bara :) får fixa efter vägen isåfall. Mot Göteborg, så får vi se hur långt vi kommer idag.

Snart redo för nya äventyr

Publicerad 2015-06-21 09:09:06 i

Ja idag är det alltså meningen att vi ska dra iväg ut i Europa igen med husvagnen. Men fortfarande har vi väldigt mycket kvar att packa/fixa. Barnen kollar på sommarlovsmorgon och Jimmy ska iväg och spela tennis i sista sekunden. Själv ska jag fixa frukost, packa vidare, betala räkningar, handla, städa, fixa klart i husvagen och hoppas på att all tvätt hinner torka ute i solen. Vi har ju inte särskilt bråttom, för första målet är att vara i Göteborg på färjan till Kiel, Tyskland imorgon kl 18.45. Så idag/kväll åker vi när vi är klara och kör så länge vi orkar mot Göteborg och sen fortsätter vi imorgon.