Husvagnssemester.blogg.se

En blogg som handlar om våra semesterresor med husvagn i europa.

Ojoj vilken dag!

Publicerad 2013-06-20 23:18:05 i Allmänt,

Kanon väder och resan gick bra.
Stundtals var det dock lite livat i baksätet men det har vi ju räknat med att det kommer varra ibland så det får vi ta.

Vi kom till Helsingborg vid 15 tiden vilket var tidigare än vi räknat med, så långt allt väl men sen började problemen.

För det första så hade dom två väldigt trånga incheckningsfiler på campingen. När jag varit och checkat in så såg jag att en husbuss ställt sig i filen bredvid oss. Det såg kanske lite trångt ut men det borde inte vara några problem tyckte jag.
Dock missade jag att hålla ut svängen hela vägen och bakre hörnet av husvagnen touchade i bussen.
Tuuuuuuuut, hörde vi.
Åh shit, tänkte vi!
Det visade sig att det vara ena sidospegeln på bussen som fått sig en törn.
Efter en kort dialog så gjorde vi tummen upp mot varandra.
Skönt, inte värre än så!

Sen när vi kommer till vår plats, som är en väldigt fin plats mot havet, så ser vi att det är ungefär en mil till ström stolpen.
Våran sladd räcker inte så långt!
Bara att vandra upp till receptionen. Som tur är fixar en vaktmästare en skarvsladd åt oss.

Skönt problemet löst! Men när jag ska koppla in sladden i stolpen märker jag att man ska ha en fas 3 kontakt, på skarvskadden är det vanlig kontakt.
Tänker att det är nog vanligt med 3 fas uttag på campingar, så jag söker upp närmaste biltema 1 mil bort och åker och köper en egen.

Kopplar in strömen, men shit, elen fungerar ändå inte. Eller, jo 230 v elen fungerar, alla el uttag osv. Men inget av det som går på 12v fungerar. Samma problem som natten innan.
Vad är detta? Kanske nån säkring? Gick till campingens lilla butik och kollade men nej säkringar hade dom inte. Men väl hittade jag 3 fas kontakten som jag varit borta 45 min för att köpa på Biltema, hmmmm.

Eftet att ha testat divese olika saker och efter att ha rådfrågat Micke W så kom vi fram till att det måste vara batteriet som är dött, trotts Cetex laddare.
Biltema och övriga butiker var stängda vid det här laget så vi fick åka runt och leta batteri på mackar.
Tillslut hittade vi ett på OK.

Tillbaka och koppla in och YES! Det fungerar. Lampor och vatten fungerar igen.
Vilken lättnad det känndes som!

Under de senaste timmarna har vi vetkligen kunnat njuta och koppla av.
Barnen har badat i havet och ligger nu och kollar på film.
Imorgon blir det nog poolen förutom midsommarfirande.

Campingen är som sagt jättefin och verkar rätt lung.
Blev nyss bjuden på en öl av grannarna :)

Lite bilder från dagen




















Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-06-20 23:45:18

Åh vilket strul! Tur det löste sig:) ni ser ut att ha det riktigt underbart!! Man kollar på bilderna och blir lite avis på er resa:) ni kommer ju att få det toppen!

Kramar till er och fina prinsarna ❤

Postat av: Carina

Publicerad 2013-06-21 09:56:59

Oj vilket strul .....men det hör till;-) Ni verkar ha det underbart fin camping och bra väder också. Må så gott och ha en underbar midsommar. Stor kram till er alla<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela