Husvagnssemester.blogg.se

En blogg som handlar om våra semesterresor med husvagn i europa.

Lissebergs camping, Askim Strand (Helix)

Publicerad 2014-07-08 09:48:00 i Allmänt,

Ja nu sitter vi ute och äter frukost i morgonsolen.
Vi kom fram i Göteborg igår kl 13 och efter att vi gjort oss klara på campingen åkte vi in till Liseberg.
Det var inte det bästa vädret. Göteborg var förmodligen det enda stället i Sverige där det regnade igår. Men vi hade kul ändå.
Skurarna kom och gick och förmodligen var köerna en aning kortare än vanligt med anledning av regnet.

Vi var där till kl 22 och höjdpunkten tycker jag (Jimmy) var den för året nya berg & dahlbanan Helix.
Vilken åktur!
Den var helt otroligt. Det går inte riktigt beskriva hur det kändes att åka. Det var helt klart en av det häftigaste känslorna jag någonsin haft.
Helt olik alla andra Berg & Dahlbanor jag åkte. Det är otroligt härliga skruvar och fartökningar. Vid tre tillfällen upplever man viktlöshet.
När vagnen så småningom stannar så , jag lovar, alla människor i vagnen sitter och formligen gapskrattar. Då förstår man att man just haft en väldigt speciell åktur och alla känner likadant.
Om ni besöker Liseberg så måste ni åka denna.
Var inte rädd för kötiden. En stor del av dan kan den vara över en timme under högsäsong. Men jag lovar, det är värt väntan.

Nu ska vi strax åka in till Liseberg igen.
Idag är vädret strålande så det lär bli ännu längre köer idag.
Men alla som bor på Lisebergs campingar får komma in och åka Helix en timme innan parkerna öppnar så vi måste rappa på nu för att hinna.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2014-07-08 13:32:05

Säkert en härlig upplevelse:-) Men inget för höjd o fart rädda mig. Må så gott<3<3:-V

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela